Økonomikonsulent med stærk økonomiforståelse søges til Bogføring og Kontrol
Greve Kommune, Greve
Få yderligere info om stillingen
Vi søger en økonomikonsulent til vores team Bogføring og Kontrol, da vores dygtige kollega har fået en ny stilling i kommunen. Vi lægger vægt på, at du har en solid økonomiforståelse, en passion for bogføring og lyst til at være med til løbende at udvikle og optimere vores bogføringsprocesser.
Om os
Bogføring og Kontrol er en del af Center for Økonomi & HR og består af et team på 10 medarbejdere. Vi har et godt humør, sparrer med hinanden og hjælper hinanden.
Teamet forvalter bl.a. bogføring, afstemninger, kontroller og tilsyn, håndtering af kommunens hovedbankkonto, vedligeholdelse af kontoplaner og brugeradministration.
Dit ansvarsområde
Du vil få ansvar for et bogføringsområde, som kan dække et eller flere centre og institutioner, herunder sikre korrekt bogføring og udvikle arbejdsgange med fokus på automatisering i tæt samarbejde med den enhed, du har ansvar for. Din opgave vil omfatte alt, hvad der vedrører bogføring f.eks. leverandørfakturaer, omposteringer, udgiftsbilag, fakturering og afstemning. Herudover vil der også være opgaver som oprettelse og vedligeholdelse af udgifts- og betalingsplaner og PSP-elementer. Afhængigt af dine kompetencer og ønsker kan der også være andre opgaver.
Faglige kompetencer
Vi forestiller os at du:
Personlige kompetencer
Vi ser gerne, at du er stabil, fleksibel og ansvarsbevidst og er nysgerrig på at tilegne dig ny viden. Du lægger vægt på vigtigheden af samarbejde med dine kollegaer og de områder, vi samarbejder med. Det er vigtigt for os, at du har en positiv indstilling og kan bevare overblikket og det gode humør i en travl og uforudsigelig hverdag.
Vi tilbyder
Yderligere oplysninger
Ansættelse efter gældende overenskomst
Vil du høre nærmere om jobbet og os, er du velkommen til at kontakte konstitueret regnskabschef Sheila Lundberg på shlu@greve.dk eller telefon 21 31 37 51.
Ansøgning
Der vil blive afholdt første samtale den 16. juni og eventuelt anden samtale den 18. juni med henblik på ansættelse pr. 1. august 2025.
Ansøgning modtages kun via nedenstående link.
Om os
Bogføring og Kontrol er en del af Center for Økonomi & HR og består af et team på 10 medarbejdere. Vi har et godt humør, sparrer med hinanden og hjælper hinanden.
Teamet forvalter bl.a. bogføring, afstemninger, kontroller og tilsyn, håndtering af kommunens hovedbankkonto, vedligeholdelse af kontoplaner og brugeradministration.
Dit ansvarsområde
Du vil få ansvar for et bogføringsområde, som kan dække et eller flere centre og institutioner, herunder sikre korrekt bogføring og udvikle arbejdsgange med fokus på automatisering i tæt samarbejde med den enhed, du har ansvar for. Din opgave vil omfatte alt, hvad der vedrører bogføring f.eks. leverandørfakturaer, omposteringer, udgiftsbilag, fakturering og afstemning. Herudover vil der også være opgaver som oprettelse og vedligeholdelse af udgifts- og betalingsplaner og PSP-elementer. Afhængigt af dine kompetencer og ønsker kan der også være andre opgaver.
Faglige kompetencer
Vi forestiller os at du:
- Har et godt kendskab til KMD Opus
- Har systemforståelse
- Kan sætte dig ind i specielle opgaver og opsætninger i vores økonomisystem
- Har kendskab til Indenrigs- og Sundhedsministeriets konteringsregler
- Har økonomisk forståelse og interesse
- Kan forholde dig kritisk til udlæg og fakturaer
- Følger dine opgaver helt til dørs
Personlige kompetencer
Vi ser gerne, at du er stabil, fleksibel og ansvarsbevidst og er nysgerrig på at tilegne dig ny viden. Du lægger vægt på vigtigheden af samarbejde med dine kollegaer og de områder, vi samarbejder med. Det er vigtigt for os, at du har en positiv indstilling og kan bevare overblikket og det gode humør i en travl og uforudsigelig hverdag.
Vi tilbyder
- Et spændende job med mulighed for selv at præge dine opgaver
- Gode kolleger, som du kan sparre med
- Familievenlig arbejdsplads med mulighed for to ugentlige hjemmearbejdsdage
- En arbejdsplads, der kun ligger ca. 25 minutters rejsetid fra København tæt på motorvej og S-togsstation
- Kantine og personaleforening
Yderligere oplysninger
Ansættelse efter gældende overenskomst
Vil du høre nærmere om jobbet og os, er du velkommen til at kontakte konstitueret regnskabschef Sheila Lundberg på shlu@greve.dk eller telefon 21 31 37 51.
Ansøgning
Der vil blive afholdt første samtale den 16. juni og eventuelt anden samtale den 18. juni med henblik på ansættelse pr. 1. august 2025.
Ansøgning modtages kun via nedenstående link.
Greve Kommune ligger centralt ved Køge Bugt Motorvejen kun 20 kilometer fra Rådhuspladsen i København. Der er tre S-togstationer som sikrer, at du i løbet af 20 minutter kan komme til - og fra hovedstaden. Der er omkring 50.000 indbyggere i kommunen.
Dagligt opdateret: Dette job opdateres dagligt ud fra jobudbyderens hjemmeside via vores søgemaskineteknologi og er aktivt lige nu.
- 15.05.2025
- Økonom
- Greve