Budgetopfølgningskoordinator til Greve Kommunes centrale økonomienhed
Greve Kommune, Greve
Få yderligere info om stillingen
Motiveres du af at stå i spidsen, når der laves kvartalsvise prognoser for det forventede regnskab på over 4 mia. kr., og kan du kommunikere forventningerne til direktion og byråd? Har du tilmed IT-kompetencerne i orden? Så søg til Greve Kommune.
Opgaver
I Greve Kommune mangler vi en centralt placeret budgetopfølgningskoordinator. Det bliver din primære opgave at koordinere de kvartalsvise budgetopfølgninger. Stillingen kræver derfor, at du kan understøtte selvstændige og selvkørende medarbejdere, at du er foran processen, så vi sammen når i mål til tiden, samt at du kan fremme samarbejdet mellem økonomienheden og resten af organisationen. Dette indebærer også, at du kan lede opad og kommunikere i relation til direktion og byråd.
Ud over budgetopfølgning vil du skulle arbejde med strategiske udviklingsopgaver eller tidsbegrænsende projekter mv. Karakteren af de øvrige opgaver vil afhænge af din profil, og der er derfor mulighed for at sætte sit eget præg på stillingen.
Vi opfordrer i den forbindelse til, at du i din ansøgning gør opmærksom på eventuelle IT-kompetencer. Det er ikke et krav for at komme i betragtning til stillingen, men hvis du er superbruger i Excel, har erfaring med KMD OPUS, SAP og FLIS samt ønsker at være bindeleddet mellem økonomienheden og digitaliseringsafdelingen, så er det en fordel.
Vi forventer, at du har erfaring med kommunaløkonomi og arbejdet i en politisk styret organisation. Som menneske er du empatisk og samarbejdsorienteret, og du følger opgaver til dørs.
I Greve Kommune arbejder vi aktuelt med at implementere de mange reformer, som lige nu rulles ud over store dele af velfærdsområderne. I Greve Kommune knytter vi reformerne til øvrige initiativer som politikker og handleplaner med henblik på udvikling af fremtidens velfærd i Greve Kommune. Det skaber en meningsfuld, konkret og langsigtet retning for vores arbejde.
Økonomienheden spiller i den sammenhæng – sammen med resten af Center for Økonomi og HR – en central rolle i at samarbejde med fagområderne og kommunens ledere, og sikre de bedste forudsætninger for at vi lykkes som organisation Du skal have mod på at træde ind i en organisation, hvor vi tænker nyt, udvikler og bruger tid på refleksion.
Faglige kompetencer
Vi forestiller os, at:
Personlige kompetencer
Vi forestiller os, at:
Vi tilbyder
Stillingen er placeret i Greve Kommunes Center for Økonomi & HR (CØH), der understøtter Byrådet og organisationen i både den overordnede og den detaljerede styring af kommunens økonomi og HR-opgaver. Centret består af godt 50 medarbejdere. Vi har en humoristisk og uformel omgangstone og har øje for hinanden, både fagligt og personligt.
Stillingen er placeret i Budgetteamet, der består af 17 konsulenter med et højt fagligt niveau. Heraf har de 13 et tæt samarbejde med kommunens fem fagcentre og to stabscentre om bl.a. budgetlægning, takstberegning, budget- og aktivitetsopfølgning, mens de øvrige varetager centrale funktioner som fx koordinering af budgetprocessen, budgetopfølgninger, befolkningsprognosen og indtægtsbudgettering.
Der er stor fleksibilitet i opgaveløsningen, og der er mulighed for to ugentlige hjemmearbejdsdage, hvoraf fredag er den ene. Vi tilstræber, at medarbejdere har en god balance mellem arbejdsliv og privatliv. Vi holder til i lyse lokaler på Greve Rådhus få minutters gang fra Greve Station og tæt på motorvej. Der er desuden kantine og personaleforening.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen (fuld tid) og er til besættelse hurtigst muligt. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation. Alt efter erfaringsniveau vil ansættelse som special-/chefkonsulent eller tilsvarende være en mulighed.
Er du interesseret?
Vi glæder os til at høre fra dig. Der afholdes 1. samtale d. 19. august 2025. Efter aftale med dig indhenter vi referencer. Hvis det bliver nødvendigt, vil vi afholde 2. samtale i uge 35 med eventuel test af kandidater mellem 1. og 2. samtale.
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Budgetchef Steffen Mølgaard Jensen på 2045 7531. Bemærk at der afholdes ferie i uge 29-31. Du kan læse mere om Greve Kommune på www.greve.dk.
Opgaver
I Greve Kommune mangler vi en centralt placeret budgetopfølgningskoordinator. Det bliver din primære opgave at koordinere de kvartalsvise budgetopfølgninger. Stillingen kræver derfor, at du kan understøtte selvstændige og selvkørende medarbejdere, at du er foran processen, så vi sammen når i mål til tiden, samt at du kan fremme samarbejdet mellem økonomienheden og resten af organisationen. Dette indebærer også, at du kan lede opad og kommunikere i relation til direktion og byråd.
Ud over budgetopfølgning vil du skulle arbejde med strategiske udviklingsopgaver eller tidsbegrænsende projekter mv. Karakteren af de øvrige opgaver vil afhænge af din profil, og der er derfor mulighed for at sætte sit eget præg på stillingen.
Vi opfordrer i den forbindelse til, at du i din ansøgning gør opmærksom på eventuelle IT-kompetencer. Det er ikke et krav for at komme i betragtning til stillingen, men hvis du er superbruger i Excel, har erfaring med KMD OPUS, SAP og FLIS samt ønsker at være bindeleddet mellem økonomienheden og digitaliseringsafdelingen, så er det en fordel.
Vi forventer, at du har erfaring med kommunaløkonomi og arbejdet i en politisk styret organisation. Som menneske er du empatisk og samarbejdsorienteret, og du følger opgaver til dørs.
I Greve Kommune arbejder vi aktuelt med at implementere de mange reformer, som lige nu rulles ud over store dele af velfærdsområderne. I Greve Kommune knytter vi reformerne til øvrige initiativer som politikker og handleplaner med henblik på udvikling af fremtidens velfærd i Greve Kommune. Det skaber en meningsfuld, konkret og langsigtet retning for vores arbejde.
Økonomienheden spiller i den sammenhæng – sammen med resten af Center for Økonomi og HR – en central rolle i at samarbejde med fagområderne og kommunens ledere, og sikre de bedste forudsætninger for at vi lykkes som organisation Du skal have mod på at træde ind i en organisation, hvor vi tænker nyt, udvikler og bruger tid på refleksion.
Faglige kompetencer
Vi forestiller os, at:
- Du har en relevant uddannelse og erfaring
- Du kan skive notater, analyser og politiske sagsfremstillinger
- Du skaber overblik og struktur i store talmængder og kan forholde dig analytisk til disse
- Du har kendskab til Office 365 og er superbruger i Excel
Personlige kompetencer
Vi forestiller os, at:
- Du kan navigere i forskellige niveauer – hvor du samarbejder, understøtter, sparrer og leder opad
- Du er god til at skabe relationer og indgå i et professionelt fagligt og tillidsfuldt samarbejdsrum
- Du er ambitiøs på egne vegne, på centerets og på vegne af Greve Kommune
- Du arbejder selvstændigt og forstår at prioritere dine opgaver
- Du er ansvarsbevidst og følger dine opgaver helt til dørs
- Du har evnen til at se i helheder og på tværs
Vi tilbyder
Stillingen er placeret i Greve Kommunes Center for Økonomi & HR (CØH), der understøtter Byrådet og organisationen i både den overordnede og den detaljerede styring af kommunens økonomi og HR-opgaver. Centret består af godt 50 medarbejdere. Vi har en humoristisk og uformel omgangstone og har øje for hinanden, både fagligt og personligt.
Stillingen er placeret i Budgetteamet, der består af 17 konsulenter med et højt fagligt niveau. Heraf har de 13 et tæt samarbejde med kommunens fem fagcentre og to stabscentre om bl.a. budgetlægning, takstberegning, budget- og aktivitetsopfølgning, mens de øvrige varetager centrale funktioner som fx koordinering af budgetprocessen, budgetopfølgninger, befolkningsprognosen og indtægtsbudgettering.
Der er stor fleksibilitet i opgaveløsningen, og der er mulighed for to ugentlige hjemmearbejdsdage, hvoraf fredag er den ene. Vi tilstræber, at medarbejdere har en god balance mellem arbejdsliv og privatliv. Vi holder til i lyse lokaler på Greve Rådhus få minutters gang fra Greve Station og tæt på motorvej. Der er desuden kantine og personaleforening.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen (fuld tid) og er til besættelse hurtigst muligt. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation. Alt efter erfaringsniveau vil ansættelse som special-/chefkonsulent eller tilsvarende være en mulighed.
Er du interesseret?
Vi glæder os til at høre fra dig. Der afholdes 1. samtale d. 19. august 2025. Efter aftale med dig indhenter vi referencer. Hvis det bliver nødvendigt, vil vi afholde 2. samtale i uge 35 med eventuel test af kandidater mellem 1. og 2. samtale.
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Budgetchef Steffen Mølgaard Jensen på 2045 7531. Bemærk at der afholdes ferie i uge 29-31. Du kan læse mere om Greve Kommune på www.greve.dk.
Greve Kommune ligger centralt ved Køge Bugt Motorvejen kun 20 kilometer fra Rådhuspladsen i København. Der er tre S-togstationer som sikrer, at du i løbet af 20 minutter kan komme til - og fra hovedstaden. Der er omkring 50.000 indbyggere i kommunen.
Dagligt opdateret: Dette job opdateres dagligt ud fra jobudbyderens hjemmeside via vores søgemaskineteknologi og er aktivt lige nu.
- 03.07.2025
- Økonom
- Greve